I. Úvodní ustanovení
- Provozovatel společnost PELANT Group spol. s r.o. | TRANSPORT, se sídlem Československé armády 406/10, 160 00 Praha 6, IČ:26752310 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 91502c (dále jen „PGT“), je rovněž dopravcem sjednaných služeb prostřednictvím internetové aplikace.
- Dopravce prohlašuje, že má příslušná oprávnění k podnikatelské činnosti, je podnikatelem v silniční dopravě dle zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.
- Dopravou se rozumí soubor služeb přepravy spojené včetně přepravovaného zavazadla.
- Všeobecné obchodní podmínky jsou pro všechny strany (dále jen “smluvní strany”) závazné a zavazují se jimi řídit.
- Tyto obchodní podmínky jsou pro potřeby klientů volně ke stažení na internetových stránkách https://konokono.eu/czlng/konokono-obchodni-podminky
II. Výklad pojmů
- “Provozovatel” je právnická osobo podnikající na základě živnostenského oprávnění. Pokud provozovatel objednávku přijme a potvrdí, provozovatel se zavazuji sjednanou službu řádně provést.
- “Dopravce” je právnická nebo fyzická osoba podnikající na základě živnostenského nebo jiného oprávnění uděleného podle zvláštního právního předpisu orgánem České republiky. Dopravce se zavazuje, že zprostředkuje provozovateli příležitost k přepravě osob ve smyslu kyvadlové dopravy, příležitostní osobní dopravy a taxislužby.
- “Zprostředkovatel” je právnická nebo fyzická osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění, (dále jen “Uživatel”).
- “Klient” je osoba uvedená v objednávce (dále jen “cestující”).
- “Aplikace” znamená internetovou aplikaci jejíž hlavní funkcionality patří sjednání dopravy, která je dostupná z internetové adresy konokono.eu
III. Užívání aplikace
- Provozovatel uděluje uživateli licenci včetně nastavení pro přihlášení do aplikace zdarma.
- K užívání aplikace je třeba přístup k síti internetu a internetový prohlížeč (doporučujeme) Safari, Google Chrome nebo Firefox.
- Provozovatel po uzavření smlouvy uživateli zřídí uživatelský účet pro přihlášení do Aplikace.
- Uživatel má právo na užívání aplikace pouze za podmínek Smlouvy o obchodní spolupráci v oblasti přepravy (přepravy osob).
- Uživatel má zřízen pouze jeden vlastní účet uživatele.
- Uživatel bere na vědomí, že vložené údaje o cestujících do databáze aplikace, jsou částí databáze shomážděné a jsou součástí databáze provozovatele. Informace o cestujících slouží a jsou uloženy v databázi aplikace pouze pro informativní charakter obsahu objednávky.
IV. Objednávka
- Objednávku lze činit pouze přes aplikaci z pravidla nejpozději 24 hodin před plánovaným zahájením přepravy.
- Uživatel se zavazuje, že jím zadané informace o cestujících, termínu a času přistavení vozidla jsou pravdivá.
- Nedílnou součástí objednávky je potvrzení v podobě automatické odpovědi na zadaný elektronický e-mail uživatele.
- Storno objednávku lze provést pouze po přihlášení uživatele, avšak nejpozději 12 hodin před plánovaným zahájením přepravy.
V. Platební podmínky a ceny
- Provozovatel internetové aplikace pokud není uvedeno jinak akceptují tyto platební metody;
- Platba hotově předem (případně) před plánovaným zahájením dopravy,
- Platba bankovním převodem na účet dopravce,
- Platba kartou On-line s přesměrováním na zabezpečenou stránku společnosti Global Payments.
- Odměna, cena dopravy je závazná pro obě strany. Provozovatel si vyhrazuje práno pro případnou změnu cen.
VI. Práva a povinnosti klienta
- Klient má právo v souladu s těmito obchodními podmínkami činit jakékoli změny v objednávce.
- Klient má právo na odstoupení od objednávky za "storno" podmínek dle článku VII. těchto obchodních podmínek.
- Povinností klienta je se dostavit v čas na místo plánovaného odjezdu.
- Povinností klienta je poskytnou prostřednictvím objednávky přesný rozvrh dopravy s uvedením místa a času vyzvednutí klientů, místo určení a celkový počet osob, případně zvláštní požadavky přepravy klientů, které budou spojeny s přepravou (např. zapůjčení dětského sedáku, kolébky a jiné).
- Povinností klienta je bezprostředně informovat provozovatele (dopravce) o případných změnách již potvrzené objednávky.
VI. Práva a povinnosti provozovatele
- Provozovatel se zavazuje zajistit přepravu řádně a včas v souladu s objednávkou dopravy. Včasným plněním závazku se rozumí s přihlédnutím ke konkrétní dopravní situaci, včasný příjezd na místo vyzvednutí a přiměřená doba jízdy na místo určení.
- Provozovatel se zavazuje ve všech případech přepravy, aby přeprava byla uskutečněna spolehlivými a technicky řádně prověřenými vozidly.
- Provozovatel je povinen v případě poruchy vozidla na náklady dopravce zajistit náhradní vozidlo typově obdobné v době přepravy před poruchou.
- Dopravce poskytující dopravu pro provozovatele je povinen zajistit, aby jeho vozidlo bylo vybaveno doklady v souladu s legislativou pro silniční dopravu dle zákona č.111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
VII. Storno podmínky
- Dojde-li ke zrušení objednávky přepravy v době více než 12 hodin před plánovaným zahájením přepravy potvrzené objednávky, ze strany provozovatele není účtován žádný storno poplatek.
- Dojde-li ke zrušení objednávky dopravy v době méně než 12 hodin před plánovaným zahájením přepravy potvrzené objednávky, činí stornovací poplatek ve výši 50% z celkové ceny.
- Dojde-li ke zrušení objednávky přepravy v době méně než 2 hodiny pře plánovaným zahájením přepravy potvrzené objednávky, činní stornovací poplatek ve výši 100% z celkové ceny.
- Storno objednávku lze provést kdykoli po přihlášení uživatele.
VIII. Řešení sporů
- Smluvní strany se zavazují učinit vše proto, aby případné spory mezi nimi byly přednostně vyřešeny smírnou cestou.
- Jakékoli spory vzniklé na základě uzavření objednávky přes internetovou aplikaci budou rozhodovat věcně a místně příslušné soudy České republiky.
IX. Ostatní
- Provozovatel si vyhrazuje právo na případné změny.
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají v platnost a účinnosti dne 01.09.2017